شمر زمانه‌ات را بشناس+تصاویر
دبیرستان نبوت
اخرین اخبار و فعالیت دانش آموزان دبیرستان نبوت بندرانزلی

خانه طراحان انقلاب اسلامی همزمان با ایام محرم 1436 هجری قمری از سه پوستر جدید خود تحت عنوان «شمر زمانه‌ات را بشناس» رونمایی کرد.

 

خانه طراحان انقلاب اسلامی همزمان با ایام محرم 1436 هجری قمری از سه پوستر جدید خود تحت عنوان «شمر زمانه‌ات را بشناس» رونمایی کرد.این پوسترها که تداعی کننده جریان دائمی مبارزه حق و باطل در طول تاریخ است، سعی کرده با زبان تصویر، استمرار تداریخی این مبارزه را ترسیم کرده و مخاطب را به شناخت باطل حقیقی در هر دوره‌ای از تاریخ رهنمون کند.شهید مرتضی مطهری سال‌ها پیش در خصوص تداعی این مبارزه در هر دوره‌ای از تاریخ عنوان کرده بود: «اگر حسین‌بن‏ علی(ع) بود، می‏گفت اگر می‏خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. شمر امروز موشه دایان است. شمر 1300 سال پیش مرد، شمر امروز را بشناس.»این پوسترها به طور رایگان منتشر شده است. علاقه‌مندان همچنین برای دریافت سایز قابل چاپ این پوسترها می‌توانند به پایگاه اینترنتی خانه طراحان انقلاب اسلامی مراجعه کنند.به گزارش فارس، در ابتدای سپیده دم تاریخ که شیطان از جنت الهی رانده شد و شهادت هابیل به دست قابیل، خط سیر بعدی تاریخ بشر دو شاخه شد. گروهی مسیر حق را برگزیدند با همه سنگلاخ‌ها و دشواری‌هایش و گروهی نیز قدم در شاهراه باطل گزاردند و بدین سان اردوگاه حق و اردوگاه باطل شکل گرفت.دو اردوگاهی که باید و نباید و حقوق و حدودی متفاوت برای خود قائل بودند. یکی قائل به عبودیت و ساییدن جبهه بر آستان حضرت حق بود و دیگری به انحای مختلف به درگاه طاغوت جبهه می‌سایید. قطار تاریخ اما به حرکت خود ادامه می‌دهد و در بستر زمان و مکان جاری می‌شود. این دو اردوگاه نیز اما در طول تاریخ هیچ گاه بی‌مشتری نمانده. نه زرق و برق اهل باطل سکه اهل حق را از رونق انداخته و نه هر کس را توفیقی همراهی با اردوگاه حق است که اردوگاه باطل بی‌مشتری بماند.

 

 

 

هم‌سوی با تاریخ این دو جلو می‌آیند. تفاوتی ندارد کدام یک از خانه‌های جدول «زمان» را پر کرده باشی اما مهم است که در کدام اردوگاه و خط باشی. مهم نیست در کجای محور زمان باشی اما مهم است که در کدام مسیر ازلی – ابدی تاریخ قرار گرفته باشی. عاشورا نه حادثه‌ای در سال 61 هجری و در مکانی به نام کربلا که مفهومی جاری در طول تاریخ جبهه حق است. در طول زمان جاری می‌شود و در هر بستر زمانی و مکانی، تجلی بیرونی خاص خود را می‌یابد. این چنین است که عاشورا نه حادثه‌ای تاریخی که مفهومی مربوط به حال و آینده است. در زمان‌ها و مکان‌های متفاوت خود را بازتولید می‌کند.

 

 

این چنین است که زمانی در تاریخ و هر مکانی در زمین می‌تواند عاشورا باشد و کربلا. عاشورا و کربلا حادثه‌ای تمام شده و به نقطه پایان رسیده نیستند. اینها تداوم یک خط تاریخی‌اند و فلسفه تاریخ. عاشورا و کربلا نه در سال 61 هجری که در تمام تاریخ جاری‌اند. به تعبیر عزیزی، «در قبایل عرب دو قبیله که با هم می جنگیدند تا وارد ماه حرام می شدند جنگ را موقتا تعطیل می‌کردند اما برای آنکه اعلام کنند در حال جنگ هستند و این آرامش از سازش نیست و جنگ ادامه خواهد یافت، سنت بود که بر قبه خیمه فرمانده قبیله، پرچم سرخی بر می‌افراشتند تا دوستان، دشمنان و مردم بدانند که جنگ پایان نیافته است. آنها که به کربلا می‌روند می‌بینند که جنگ با پیروزی یزید پایان گرفته و بر صحنه جنگ آرامش مرگ سایه افکنده است اما بر قبه آرامگاه حسین پرچم سرخی در اهتزار است. بگذار این سالهای حرام بگذرد!» جنگ هنوز ادامه دارد، باید شمر زمانه را شناخت.

 

 

 

منبع  « خبر گذاری فارس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : دو شنبه 12 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط مدیر